Alla inlägg under juni 2012

Av sofia sten - 23 juni 2012 14:28

Kl 06.00väckte dom mig för sista duschen sen fick jag klä på mig nya strumpor o skjorta. Kl 08.45 åkte vi ner mot op o jag var sååå nervös, luktade verkligen operations sal där nere. Dom satte nål o sen kommer jag inte ihåg så mycket mer. Vaknade på uppvak helt groggy, hade ont men inte i ryggen utan mer i höft partiet. Efter ca 4-5 timmar senare fick jag åka tillbaka till rummet. Fick sprutor o tabl mot värken. Dagen efter kände jag mig verkligen överkörd av tio tåg som alla säger! Jag hade kateter som jag kissade ur i en påse och 2st dränage i ryggen som överflödigt blod skulle rinna ur, då slipper man att det spänner så mycket i ryggen. Det va inte kul när dom drog ur dom sen :((( gjorde as ont men skönt efteråt, katetern tog dom sen också. Det va tufft att försöka kissa efteråt men det gick om man slappnade av ordentligt. Jag ångrade mig dom första dagarna att jag hade gjort operationel...så ont hade jag, men ju mer jag va uppe o givk ju bättre gick det o smärtan va nästan helt borta efter 1vecka när jag fivk åka hem :) jag hade en jäkla tur med op, har nu gått 3veckor sen op o jag har ingen smärta längre o är nästan helt tabl fri!!!! Folk tror inte sina ögon när dom ser mig gå omkring ute hihi jag o alla andra i min närhet hade ju läst att man inte klarar något på flera veckor o ibland månader!!! Jag kan "nästan" leva som förr nu, blir trött efter att ha varit i farten en hrl dag men ingen värk :))) stygnen är borta nu också så på måndag slipper jag ha något förband på :)) hoppas på att kunna börja träna snart lite men ska först träffa sjukgymnasten på sjukhuset om någon vecka. Skriver mer sen.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Sofia sten heter jag o ska stelopereras nu den 28/5-12

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards